Багато розмов на просторі Інтернет ведеться щодо ремонтних робіт "Горбатого" мосту. Міська рада відповіла на деякі питання на своєму сайті.
Матеріал із сайту міської ради:
У лютому ц.р. міський голова Геннадій Дикий зустрівся з представниками організації, яка виконує капітальний ремонт Горбатого мосту. Це відкрите акціонерне товариство «Алке Іншаат Санайе Ве Тіджарет», яке попередньо взяло участь у тендерній процедурі та з яким було укладено договір. Ця компанія є однією з найбільш досвідчених будівельних компаній у регіоні. Вона працює близько 10 років на будівельному ринку. Через свої місцеві відділення «Aлке» також реалізує проекти за межами Азербайджану в 15 країнах, серед яких: Узбекистан, Таджикистан, Україна та Грузія. Компанія спеціалізується на будівництві доріг і мостів, автомагістралей, гідравлічних і меліоративних споруд, проектів із водопостачання та каналізації тощо. Серед партнерів компанії Світовий банк, Ісламський банк розвитку, Азіатський банк розвитку, Саудівський фонд розвитку та інші.
Очікувана вартість робіт заявлена в системі публічних закупівель Prozorro становила 32,5 млн грн, проте після проведених відкритих торгів сума зменшилась майже на 4 млн і склала 28,970 млн грн.
За інформацією деяких джерел, вартість будівництва нового мосту, яким можна було б замінити Горбатий міст, становить 13-14 млн грн разом із вартістю розробки проекту, а в разі реконструкції Горбатого мосту, з відновленням його нормативного підмостовного габариту, цей показник нібито буде в межах 10 млн грн. Також вказувалося на незаконність проведення ремонтних робіт Горбатого мосту. Проте наведена інформація не відповідає дійсності.
Працівники департаменту житлово-комунального господарства Білоцерківської міської ради звернулися до установи, яка надала зазначені розрахунки, та з’ясували, що фахівці мали на увазі лише вартість металоконструкції мостового перетину залізної дороги без врахування ремонту чи зведення нового насипу земляного полотна чи підходів до шляхопроводу, які за існуючим проектом займають більшу частину фінансування.
«Стосовно повідомлень про повне беззаконня щодо проведення робіт із ремонту Горбатого мосту повідомляємо, що жодного разу не було надано жодної ліцензії на розробку чи проектування даних споруд, успішних прикладів отримання в минулому аналогічних рацпропозицій та їх втілення в життя, – прокоментував виконуючий обов’язки директора департаменту житлово-комунального господарства Олексій Погасій. – Згідно з Положенням (юридичним документом), раціоналізаторською пропозицією визнається рішення, яке є новим і корисним для підприємства, організації чи закладу, на яке воно подано, і яке передбачає зміну конструкції виробу, технології виробництва, складу матеріалу. Основними ознаками раціоналізаторської пропозиції є: наявність технічного рішення, локальна новизна, корисність. Технічне рішення є обов’язковою і головною ознакою будь-якої раціоналізаторської пропозиції. Із численних раціональних пропозицій раціоналізаторськими визнаються законодавством лише технічні рішення, які виражені у вигляді зміни конструкції виробу (пристрою), технології виробництва чи складу матеріалу. Не визнаються раціоналізаторськими пропозиції організативного плану. Експлуатаційна безпека «Горбатого мосту» – вказана в рацпропозиції одного з підприємств, не вирішує проблему в цілому, а лише відтермінує її на певний проміжок часу».
Ремонтні роботи мосту були розпочаті у травні ц.р. і фінансуються з міського бюджету, через два місяці після початку робіт – все продовжує йти за планом і згідно з договором.
Оскільки роботи проводяться капітально і якісно, реконструкція триватиме досить тривалий час, оскільки проектом передбачено значний обсяг робіт: ремонт прогонової будови і елементів опор, заміна дорожнього і пішохідного полотна, приведення геометричних параметрів під’їздів і мостового полотна до нормативних показників, пристрій водоскидних споруд з проїжджої частини і зливоприймальних колодязів, перебудову мережі освітлення, монтаж огорожі, організація дорожнього руху тощо.
Варто відмітити, що станом на сьогодні на Горбатому мосту почали відсипати основу полотна, укладати геотекстильні матеріали. Також проводиться робота з ремонту опор, практично закінчено встановлення опалубки для монолітної плити, виконуються роботи з підготовки прогонової будови над залізничним полотном; здійснюється очищення арматури від корозії; відбувається заповнення тріщин та дефектів спеціальними засобами, що відновлюють міцність конструкції. Крім того, проводяться демонтажні роботи старого дорожнього покриття (демонтаж бруківки).
Інспекція ремонтних робіт на Горбатому мосту
Відновлено ремонтні роботи на "Горбатому" мосту
Після 10 травня Горбатий міст перекриють на реконструкцію